Igualdad,
universalidad y comunicación: la necesidad de una lengua auxiliar de
uso global
Egaleco,
universaleco kaj komunikado: la bezonon de helpa lingvo de tutmonda
uzo
Igualitarismo
y universalismo son conceptos asociados, que se constituyen como
ideología o religión política cuando asumen la existencia de una o
más “verdades universales", "objetivas" o
"eternas", que lo determinan todo y que por lo tanto, deben
aplicarse igualmente a todos los seres humanos. Parten de un
apriorismo ontológico, al modo del marxismo cultural, que da por
sentada la existencia a priori de una igualdad “natural”, que no
es real ni universal, porque cada persona es única y diferente a las
demás. Su origen es nítidamente religioso, procede de las
religiones monoteistas (cristianismo, judaismo e islamismo), a partir
de la creencia de que todos los seres humanos “somos” hijos de un
mismo Dios y por tanto, todos somos hermanos “iguales” ante ese
Dios. Este igualitarismo-universalismo tiende a la imposición de
una verdad universal, presupone que de forma natural existen unos
principios y valores universales que compartimos y nos obligan al
total de la especie humana. El pensamiento ilustrado heredó esta
ideología totalitaria proclamando que todos los seres humanos
estamos sujetos a las mismas leyes morales, culturales y políticas.
Estas creencias tienden a imponer sus propios paradigmas como únicos
y verdaderos e intentan la implantación de unos mismos valores y un
mismo estilo de vida para todos los pueblos e individuos humanos. Son
ejemplos de universalismo político, cultural o económico los
imperios medievales, califatos, el marxismo y el capitalismo junto a
la democracia burguesa y la globalización neoliberal.
Egalrajteco
kaj universalismo estas rilatigitaj konceptojn, konsistigas politikan
ideologion aŭ religio ili supozi la ekziston de unu aŭ pli
"universala", "objektiva" aŭ "eternaj"
verojn kiuj determinas ĉion kaj tial devus apliki egale al ĉiuj
homoj. Ili komencos de ontológica apriorism, modon de kultura
marksismo, kiu supozas la apriore ekzisto de "natura"
egaleco, kiu ne estas realaj kaj universala, ĉar ĉiu persono estas
unika kaj malsama al la aliaj. Lia origino estas klare religia, ĝi
venas de la monoteismaj religioj (kristanismo, judismo kaj islamo),
de la kredo ke ĉiuj homoj "estas" filoj de la sama Dio kaj
tial ni ĉiuj estas fratoj "egala" al tiu dio. Ĉi
egalrajteco-universalismo emas la altrudo de universala vero, nature
antaŭsupozas ke estas kelkaj universalaj principoj kaj valoroj ni
dividas kaj ni postulas la tuta de la homa specio. Klerismo pensis
heredis tiun totalisman ideologion proklamante ke ĉiuj homoj estas
submetitaj al la samaj moralaj, kulturaj kaj politikaj leĝoj. Ĉi
tiuj kredoj emas trudi sian propran paradigmoj kiel sola kaj vera kaj
provas efektivigi la samajn valorojn kaj la sama vivstilo por ĉiuj
popoloj kaj homaj individuoj. Ekzemploj de politikaj, kulturaj aŭ
ekonomiaj universalismo mezepoka
imperioj, kalifejoj,
marksismo kaj kapitalismo kun burĝa demokratio kaj la novliberala
tutmondigo.
Conceptos
bien distintos son los de igualdad y universalidad que propugnamos
quienes formamos parte de la corriente de libre pensamiento que
propugna la necesidad del paradigma de revolución integral. Nosotros
pensamos que la diferencia y la diversidad son la condición natural
de la especie humana y que si proponemos una organización
igualitaria a escala universal es como consecuencia de la
experiencia humana, de nuestra experiencia histórica, que es en
extremo plural, diversa y compleja, además de imprevisible por razón
de que la potencia de la voluntad humana que llamamos libertad es
exclusivamente individual, tan imprevisiblemente inclinada hacia el
bien como hacia el mal. El bien y el mal siempre tendrán una
valoración bimodal y conflictiva: por cada individuo como elección
(ética) de su propia conciencia personal y por las comunidades
humanas, como elección (moral) guiada por sus propias costumbres y
su propio sentido colectivo del bien común.
Tre
malsamaj konceptoj estas la de egaleco kaj universaleco, kiun ni
rekomendas, kiuj estas parto de la nuna libera penso, kiu defendas la
bezonon de la paradigma integralo. Ni opinias, ke diferenco kaj
diverseco estas la naturaj kondiĉoj de la homa speco, kaj se ni
proponas egalecan organizon sur universala skalo, tio estas kiel
konsekvenco de homa sperto, de nia historia sperto, kiu estas
ekstreme pluralo, diversa kaj kompleksa, krome de impredecible ĉar
la potenco de la homa volo, kiun ni nomas libereco, estas ekskluzive
individua, tiel antaŭvidebla klinita al bono kiel al malbono. Bona
kaj malbona ĉiam havos bimodan kaj konfliktan taksadon: por ĉiu
individuo kiel elekto (etiko) de sia propra persona konscienco kaj
por homaj komunumoj, kiel (morala) elekto gvidata de siaj propraj
kutimoj kaj ilia propra kolektiva sento de la komuna bono .
Es
el conocimiento y la reflexión sobre nuestra experiencia histórica
lo que nos lleva a proponer aquellos principios y valores que a lo
largo de la historia humana han practicado la inmensa mayoría de los
pueblos del mundo, con resultado positivo para la autoconstrucción
individual, para la convivencia entre individuos y entre comunidades,
así como para nuestra integración en la naturaleza de la que todos,
individuos y comunidades, somos parte.
A
pesar del primitivo instinto territorial, que conduce a la
apropiación individual o colectiva de la tierra, en la conciencia y
memoria de individuos y pueblos del mundo subyace el ideal de
comunalidad como ancestral experiencia humana propicia a la
libertad y a la convivencia en paz, todo lo contrario a la
experiencia del propietarismo que ha logrado imponerse por uso
necesario de violencia, generando miseria y guerra.
Ĉu
scion kaj interkonsiliĝo sur nia historia sperto kiu kondukas nin al
proponi tiujn principojn kaj valorojn tra la homa historio praktikis
la vasta plimulto de la monda popoloj, kun pozitivaj rezultoj por
individuaj mem, por kunvivado inter individuoj kaj inter komunumoj,
kaj ankaŭ por nia integriĝo en la naturo de kiu ĉiuj, individuoj
kaj komunumoj, estas parto.
Malgraŭ
la primitiva teritoria instinkto, kiu kondukas al individua aŭ
kolektiva posedo de tero, en la konscion kaj memoro de individuoj kaj
popoloj de la mondo subyace la idealo de communality kiel praula homa
sperto favoraj por libereco kaj paca kunekzistado, ĉiuj la malo de
la sperto de posedaĵo, kiu estis postulita de la necesa uzo de
perforto, generante mizeron kaj militon.
Hoy,
cuando tenemos conocimiento y conciencia planetaria, cuando como
nunca percibimos la limitación de los bienes naturales y el riesgo
de destrucción al que nos encamina el sistema productivo
capitalista, la idea de compartir la Tierra junto con todos sus
bienes naturales de los que depende el mantenimiento y continuidad de
la vida, adquiere una fuerza colosal que acabará imponiéndose,
pensamos, aunque sea in extremis, por una dramática razón de
supervivencia. Nosotros no queremos esperar tanto, pensamos que hay
que hacerlo cuanto antes, por razón “eco-logica” y por amor a
la vida.
Hodiaŭ,
kiam ni havas scion kaj planeda konscio, kiam, kiel neniam perceptas
la limigo de naturaj rimedoj kaj la risko de detruo al kiu ni
frapitaj la kapitalisma produktado sistemo, la ideo de dividi la Tero
kun ĉiuj siaj naturaj aktivoj sur kiun la vivtenado kaj kontinuecon
de la vivo, ĝi enspezas kolosa forto, kiu venkos, ni pensas, eĉ en
extremis, por drama kialo por postvivi. Ni ne volas atendi ke longa,
ni decidis farenda kiel eble, pro "ekologia logika" kaj
amon de vivo.
Nuestro
rechazo a la globalización capitalista no debería impedirnos ver
que nuestro ámbito relacional ha cambiado radicalmente con las
nuevas tecnologías de la información y la comunicación,
facilitando el intercambio de conocimiento entre personas y pueblos
de todo el mundo, así como el acceso a la información a escala
global, lo que es un valor positivo por sí mismo, a pesar de los
riesgos que comporta su mal uso por los gobiernos y corporaciones que
concentran el poder político y económico.
Nia
malakcepto de kapitalisma tutmondiĝo ne blindigu niajn rilata medio
ŝanĝis radikale kun la nova informo kaj komunikado teknologio,
havigante la interŝanĝo de scio inter individuoj kaj popoloj
tutmonde, kaj ankaŭ aliro al informo tutmonda skalo, kiu estas
pozitiva valoro en si mem, malgraŭ la riskoj de misuzo fare de
registaroj kaj korporacioj kiuj koncentri politika kaj ekonomia
potenco.
Plantear
la necesidad de un idioma auxiliar de uso universal responde a dos
finalidades igualmente importantes: 1.Facilitar la comunicación
universal entre personas y pueblos de todo el mundo. 2.Preservar las
lenguas maternas, como expresión de la diversidad, singularidad y
soberanía/autonomía de todos los pueblos.
Dada
la actual implantación del inglés como idioma auxiliar, a corto
plazo es improbable que pueda ser reemplazado por una lengua
planificada, ya que la dinámica global y propiamente imperialista
del capitalismo hace que esta implantación parezca hoy “natural y
muy práctica”.
Levu
la bezono je helpa lingvo de universala aplikaĵo servas du egale
gravajn celojn: 1.To faciligi universalan komunikadon inter homoj kaj
popoloj tutmonde. 2. Konservu la patrinajn lingvojn, kiel esprimo de
diverseco, unikeco kaj suvereneco / aŭtonomeco de ĉiuj popoloj.
Donita
la aktuala efektivigo de la angla kiel helplingvo, baldaŭ estas
neverŝajna esti anstataŭita de planlingvo, kiel la tutmonda
imperiisma dinamiko de la kapitalismo mem faras ĉi efektivigo nun
ŝajnas "natura kaj oportuna".
Desde
el siglo XIX vienen haciéndose muchos intentos de creación de
lenguas instrumentales, sabemos de más de treinta, de los que sólo
el esperanto consiguió afianzarse ya desde el primer momento,
probablemente porque fue bien recibido y cultivado por el
internacionalismo propio de los movimientos obreros de todo el mundo,
en escuelas y ateneos populares, llegando a ser definido como el
“latín de los obreros”. La decadencia histórica del movimiento
obrero no ha impedido que siga creciendo el aprendizaje y uso del
esperanto en ámbitos geográficos y sociales muy amplios y diversos,
habiendo superado su imagen tradicional de “lengua propia del
internacionalismo obrero y especialmente del anarquismo”.
Ekde
la deknaŭa jarcento estas farantaj multaj provoj krei instrumenta
lingvoj, ni scias de pli ol tridek, el kiuj nur Esperanton got teni
ekde la komenco, probable ĉar ĝi estis bone ricevita kaj kultivita
de mem internaciismo de la laborista movadoj ĉie en la mondo, en
lernejoj kaj popularaj ateneoj, esti difinitaj kiel la "latina
de la laboristoj". La historia malkresko de la laborisma movado
ne haltis lernado kaj teni kreskanta uzo de Esperanto en tre larĝaj
kaj diversa geografiaj kaj sociaj areoj, esti superi lian tradician
bildon de "laboro internaciismo propran lingvon kaj speciale de
anarkiismo".
En
la actualidad, las ventajas del esperanto es incuestionable, por el
impulso que ha significado el desarrollo de herramientas digitales en
línea que facilitan, aún más, su rápido y fácil aprendizaje, lo
que ha dado lugar a su aceptación por una comunidad internacional
de hablantes con lenguas maternas tan dispares como el chino, el
portugués o el ruso.
Para
la comunicación escrita, son indudables sus ventajas por la
facilidad de su traducción digital, de tal modo que cualquier texto
escrito en cualquier lengua materna es fácilmente publicable junto
con su traducción al esperanto, lo que facilita su lectura por
cualquier lector, así como su difusión, cualquiera que sea la
lengua materna de los lectores.
Y
en la comunicación oral el uso del esperanto sitúa a hablantes con
distintas lenguas maternas en igualdad de condiciones, logrando al
mismo tiempo preservar éstas, lo que incluye a la propia lengua
inglesa.
Hodiaŭ,
la avantaĝojn de Esperanto estas nediskutebla, por la impeto kiu
signifis la disvolviĝo de la ciferecaj iloj kiuj havigas pli rapida
kaj facila lernado, kiu kondukis al lia akcepto de internacia
komunumo de parolantoj kun patrinoj tiel malsamaj kiel ĉinaj,
portugalaj aŭ rusaj.
Por
skribita komunikado estas nedubebla avantaĝojn por facileco de
ciferecaj traduko por ke ajna teksto skribita en iu ajn denaska
lingvo estas facile publishable kune kun lia tradukado en Esperanton,
farante ilin pli facile legi de iu leganto kaj ankaŭ ĝia
disvastigo, kia ajn estas la gepatra lingvo de la legantoj.
Kaj
en parola komunikado per Esperanto metas parolantoj kun malsamaj
gepatraj lingvoj sur egala bazo, konservante atingi tiujn, inkluzive
de la angla lingvo mem.
Recurro
simplemente a una razón de coherencia entre fines y medios y,
además, a una razón eminentemente práctica; no hago una defensa a
ultranza del esperanto, podría ser cualquier otra lengua que
fuera: instrumental, igualitaria y neutral-anacional, existente o
por crear.
Instrumental.
Es decir, que por su regularidad y simplicidad gramatical sea fácil
de aprender por cualquier persona y fácil, por tanto, de extender su
uso a escala universal. La artificialidad de la lengua no tiene aquí
una connotación negativa, sino todo lo contrario: a favor de su
facilidad para el entendimiento y la comunicación internacional.
Igualitaria.
Quiere decir que en la comunicación dos interlocutores cualesquiera
estén en igualdad de condiciones, lo que no se da cuando la lengua
utilizada es la propia (materna) de uno de ellos, como sucede si la
lengua universal fuera el inglés, el euskera o cualquier otra lengua
materna, en la que uno de los interlocutores siempre tendría una
posición de ventaja.
Neutral-anacional.
Utilizar cualquiera de
las lenguas maternas no sería neutral, siempre estaría asociado a
un privilegio cultural y/o político de un pueblo/cultura/nación,
siempre otorgaría ventajas y siempre encontraría resistencias que
imposibilitarían su uso y expansión universal.
Simple
turni al rilatumo de coherencia inter finoj kaj rimedoj kaj ankaŭ al
tre praktika kialo; Ne faru obstina defendo de Esperanto, ĝi povus
esti iu ajn alia lingvo krom instrumentaj egaleca kaj
neŭtrala-sennaciecan ekzistantaj aŭ esti kreita.
Instrumenta.
Tio estas, ke per ĝia reguleco kaj gramatika simpleco facile estas
facile lerni de iu ajn kaj facila, por tiel etendi ĝian uzon al
universala skalo. La artefariteco de la lingvo ne havas negativan
konotacion ĉi tie, sed tute male: en favoro de ĝia facileco por
kompreno kaj internacia komunikado.
Egala.
Ĝi signifas, ke en la komunikado du interparolantoj estas en
egalaj terminoj, kio ne okazas kiam la lingvo uzata estas la propra
(patrina) de unu el ili, kiel okazas se la universala lingvo estis
angla, eŭska aŭ alia patrina lingvo, en kiu unu el la
interparolantoj ĉiam havus avantaĝan pozicion.
Neŭtrala-anacional.
Uzante iujn el la patrinoj ne estus neŭtrala, ĝi ĉiam estus
asociita kun kultura kaj / aŭ politika privilegio de popolo /
kulturo / nacio, ĝi ĉiam donus avantaĝojn kaj ĉiam trovus
reziston, kiu ebligus ĝian uzon kaj universalan ekspansion.
El
esperanto fue desarrollado a finales de la década de 1870 y a
principios de la década de 1880 por el oftalmólogo polaco Dr. Luis
Lázaro Zamenhof. Después de diez años de trabajo, que Zamenhof
pasó traduciendo literatura al idioma, así como escribiendo prosa y
versos originales—, la primera gramática del esperanto fue
publicada en Varsovia, en julio de 1887. La cifra de hablantes creció
rápidamente durante las décadas siguientes, en un principio en
Rusia y en Europa central y oriental, y luego en la Europa
occidental, América, China y Japon. En los primeros años del
movimiento, los esperantistas solo mantenían contacto por
correspondencia, hasta que se realizó el primer Congreso Universal
de Esperanto en la ciudad francesa de Boulogne-sur-Mer en 1905. Desde
entonces, los congresos mundiales se han organizado en los cinco
continentes año tras año, excepto durante las dos Guerras
Mundiales.
Esperanto
estis disvolvita fine de la 1870-aj jaroj kaj en la fruaj 1880-aj
jaroj fare de la pola oftalmologo D-ro Luis Lázaro Zamenhof. Post
dek jaroj de laboro, kiun Zamenhof pasigis tradukante literaturon en
la lingvo kaj ankaŭ skribi prozo kaj original- versoj, la unua
gramatiko de Esperanto estis eldonita en Varsovio en julio 1887. La
nombro de parolantoj kreskis rapide dum la venontaj jardekoj, unue en
Rusujo kaj en Centra kaj Orienta Eŭropo, kaj tiam en Okcidenta
Eŭropo, Usono, Ĉinio kaj Japanio. En la fruaj jaroj de la movado,
esperantistoj nur subtenis kontakton per korespondado, ĝis la unua
Universala Kongreso de Esperanto okazis en la franca urbo
Bulonjo-sur-Maro en 1905. Ekde tiam ĉiuj kongresoj estis organizita
en kvin kontinentoj jaron post jaro, krom dum la du Mondmilitoj.
Denominado
originalmente como “Lingvo Internacia”, «lengua internacional»,
el esperanto es la lengua planificada internacional más difundida y
hablada en el mundo. El nombre de “esperanto” proviene del
seudónimo que Zamenhof utilizó para publicar las bases del idioma
en 1.887. Su intención fue crear una lengua fácil de aprender y
neutral, más adecuada para la comunicación internacional. Como
quedó recogido en la Declaración de Boulogne, la finalidad del
esperanto no es reemplazar a las lenguas maternas, sino defenderlas y
preservarlas. Es rápida de aprender frente a las grandes lenguas que
surgen según las potencias político-económicas de la época, que
suponen una amenaza para la diversidad cultural y un gran coste en
recursos e igualdad lingüística para las culturas locales de todos
los pueblos del mundo.
Origine
nomita "Lingvo Internacia", "internacia lingvo",
Esperanto estas la plej parolita kaj planita internacia planita
lingvo en la mondo. La nomo "Esperanto" venas de la
pseŭdonimo, ke Zamenhof kutimis publikigi la bazojn de la lingvo en
1887. Lia intenco estis krei facila lernado kaj neŭtrala lingvo, pli
taŭga por internacia komunikado. Kiel deklarita en la Deklaracio de
Boulogne, la celo de Esperanto ne anstataŭas patrinajn lingvojn, sed
por protekti kaj konservi ilin. Ĝi estas rapida por lerni antaŭ la
granda lingvoj kiuj emerĝas kiel la politika kaj ekonomia potencoj
de la epoko, kiu endanĝerigus kultura diverseco kaj granda kosto en
rimedoj kaj lingva egaleco por lokaj kulturoj de ĉiuj popoloj de la
mondo.
El
vocabulario del esperanto proviene principalmente de lenguas de
Europa occidental, mientras que su sintaxis y morfología muestran
fuertes influencias eslavas. Los morfemas son invariables y quien lo
habla puede combinarlos de forma casi ilimitada para crear una gran
variedad de palabras; por ello, el esperanto tiene mucho en común
con las lenguas aislantes, como el chino, mientras que la estructura
interna de las palabras recuerda a las lenguas aglutinantes como como
el japonés, suajili o turco. El alfabeto es fonético. Cumpliendo
entonces con la regla «una letra, un fonema; el esperanto se escribe
con una versión modificada del alfabeto latino, que como la mayoría
de alfabetos latinos incluye diacríticos. En este caso son seis:
c, g, h, j, s circunflejos y u breve. El alfabeto no
incluye las letras q, w, x, y, que solo aparecen en nombres
propios extranjeros (no asimilados).
La
vortprovizo de Esperanto venas ĉefe de okcidentaj eŭropaj lingvoj,
dum ĝia sintakso kaj morfologio montras fortajn slavajn influojn.
Morfemoj estas senŝanĝaj kaj tiuj, kiuj parolas, povas kombini ilin
preskaŭ senlime por krei ampleksan varion da vortoj; Sekve,
Esperanto havas multon komunan kun izolaj lingvoj kiel la ĉina, dum
la interna strukturo de vortoj rememorigas aglutinantes lingvoj kiel
ekzemple la japana, la svahila kaj la turka. La alfabeto estas
fonetika. Plenumante tiam kun la regulo «letero, fonemo; Esperanto
estas skribita per modifita versio de la latina alfabeto, kiu, kiel
plej multaj latinaj alfabetoj, enhavas diakritojn. En ĉi tiu kazo
estas ses: c, g, h, j, s cirkumfleksoj kaj mallongaj u.
La alfabeto ne inkluzivas la literojn q, w, x, y, kiuj nur
aperas en fremdaj propraj nomoj (ne asimilitaj).
El
esperanto está presente en servicios como el traductor de Google o
Facebook, y cada vez se ofrece más en plataformas de idiomas en
Internet. Con más de 250.000 artículos, la Wikipedia en esperanto
se encuentra en el 32.º puesto y en proporción es la más
internacional de todas en origen de contribuciones. Aunque ningún
estado utiliza el esperanto como lengua oficial, es usado por una
comunidad que supera los dos millones de hablantes repartidos por el
mundo, según estimaciones de finales de siglo. Es una lengua que a
diario se utiliza en viajes, correspondencia, redes sociales, chats,
reuniones internacionales e intercambios culturales, negocios,
proyectos, asociaciones, congresos, debates científicos, en creación
de literatura tanto original como traducida, en teatro y cine,
música, en noticias impresas y en digital, así como en radio y
televisión.
Con
rotundidad, el esperanto es el idioma más fácil de aprender, es el
único idioma que se puede aprender de forma autodidacta.
Esperanto
ĉeestas en servoj kiel Google Translate aŭ Facebook, kaj pli estas
ofertita pri lingvaj platformoj en Interreto. Kun pli ol 250,000
artikoloj, Vikipedio en Esperanto estas en la 32-a loko kaj en
proporcio ĝi estas la plej internacia de ĉiuj en la origino de
kontribuoj. Kvankam neniu ŝtato uzas Esperanton kiel oficialan
lingvon, ĝi estas uzata de komunumo de pli ol du milionoj da
parolantoj disvastiĝis tutmonde, laŭ korinklinoj de la fino de la
jarcento. Oni lingvon ĉiutage estas uzata en vojaĝado, poŝto,
sociaj retoj, babilejoj, internaciaj renkontiĝoj kaj kulturaj
interŝanĝoj, entreprenoj, projektoj, asocioj, konferencoj, sciencaj
debatoj, kreado kaj originalaj literaturo kaj tradukita en teatro kaj
filmo, muziko , en presitaj kaj ciferecaj novaĵoj, same kiel sur
radioaparato kaj televido.
Kun pleneco, Esperanto estas la plej facila lingvo por lerni, ĝi estas la sola lingvo, kiu povas lerni per maniero memlernata.
&&&
Observación:
la traducción no es mía, este texto lo he traducido rápidamente y
en línea mediante el traductor automático de Google. Aunque hace
años aprendí rápidamente la gramática, es cierto que la falta de
práctica hace que se olvide el léxico tan rápido como se aprende.
Como
se sabe, aunque los traductores automáticos han mejorado mucho, aún
tienen errores, pero aún así, permiten un nivel de comprensión
aceptable, que facilita enormemente la comunicación internacional.
-Recomiendo
este sitio para un aprendizaje autodidacta del esperanto:
https://lernu.net/es
-Más
información en la web de la Federación Española de Esperanto:
Observado:
la traduko ne estas mia, mi tradukis ĉi tiun tekston rapide kaj
enrete per la aŭtomata tradukisto de Google. Kvankam antaŭ jaroj mi
rapide lernis la gramatikon, estas vero, ke la manko de praktiko
faras la leksikon forgesi tiel rapide kiel ĝi estas lernita.
Kiel
oni scias, kvankam la aŭtomataj tradukistoj plibonigis multe, ili
ankoraŭ havas erarojn, sed eĉ tiel, ili permesas akcepteblan
nivelon de kompreno, kiu tre faciligas internacian komunikadon.
-Rekomendu
ĉi tiun ejon por memlernata Esperanto-lernado:
https://lernu.net/es
-Miaj informoj pri la retejo de la Hispana Esperanto-Federacio:
http://www.esperanto.es
-Miaj informoj pri la retejo de la Hispana Esperanto-Federacio:
http://www.esperanto.es
Novedad: abierta la matrícula para el curso de esperanto en la UNED:
El
día 3 de septiembre se ha abierto el plazo para matricularse
en los cursos de idiomas de la Universidad Nacional de Educación a
Distancia (UNED), y, entre ellos, como
gran novedad,
el curso
de esperanto.
Este año será posible apuntarse al nivel A2, mediante un curso
tutorizado a distancia, en el que se recibe un diploma oficial del
Centro
Universitario de Idiomas a Distancia
(CUID)
de la UNED. Los datos necesarios para la matrícula, así
como el acceso a la Guía del Curso
pueden encontrarse en este
enlace:
http://portal.uned.es/portal/page?_pageid=93,63834226&_dad=portal&_schema=PORTAL&idioma=esperanto&nivel=A2&modalidad=online
La
3-an de septembro la limdato por enskribiĝi en la lingvaj kursoj de
la Nacia Universitato de Distanco-Edukado (UNED) kaj, inter ili, kiel
bonega noveco, la Esperanta kurso. Ĉi-jare, ĝi povos subskribiĝi
por nivelo A2, tra distanco-doktoria kurso, kiu ricevas oficialan
diplomon de la University Distance Center Center (CUID) de la UNED.
La necesaj datumoj por enskribo, same kiel aliro al la Kurso-Gvidilo,
troveblas ĉe ĉi tiu ligo:
http://portal.uned.es/portal/page?_pageid=93,63834226&_dad=portal&_schema=PORTAL&idioma=esperanto&nivel=A2&modalidad=line
No hay comentarios:
Publicar un comentario